Sunday, February 20, 2011

Majmuk





Actually aku bangga, 3 warna kulit mcm ni leh bersatu duk kat satu negara macam kita. Lagi bangga bila masing-masing leh bertutur Bahasa Melayu lak sbg bahasa penghubung.

Gaduh-gaduh kecik biasa rr, tp nasib baik pandai cover elak takut timbul isu perkauman...namun nilai hormat-menghormati tetap tersemat.

Bangga bila tgk Mat,Anath dan Chong duk semeja bergurau senda bersama. Sembang-sembang pasal bussines masing-masing. Tampuk pimpinan actually yg main peranan jaga silaturrahim sesama mereka. Time Hari Raya owg Cina dan owg India datang melawat manakala 2 raya besar yg lain pun owg melayu pula yg dtg melawat.

Bagi aku paling unik bila tgk ada owg Cina kahwin ngn owg India. Jarang-jarang dijumpai, siap kahwin ikut 2 adat lagi.

Tp kan dalam aman damai 3 bangsa tu ada pulak terdengar slang "Bapak,permisi dulu...''.Macam cendawan tumbuh lepas hujan. Kat mana-mana mereka ada....

Lepas kalah tempoh hari, terus timbul isu laser....huh!