Monday, March 28, 2011

Lembu & Ayam


Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!


Lembu : Kenapa kau kata macam tu?


Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!


Lembu : Hah! Buat apa pulak?


Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,Macamana aku nak dapat anak!


Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!


Ayam : ?? Maksud kau?


Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!


Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)


---- sumbangan:Srox



1 comment(s):

CintaZulaikha said...

hikhikhikhik...gilo..