Thursday, March 31, 2011

Masa muda ini...


Masa merenung luar tingkat tadi, saje je mahu rehatkan minda setelah bangun pagi yg tak awalnya sgt nih, aku memandang padang d'sebelah, terlihat seorang pakcik tua sedang jogging.

Bagus kan pakcik tu, rajin dia exercise jaga kesihatan diri. Pagi-pagi dah menghirup udara segar, baik untuk kesihatannya. Tapi aku melihat beliau sorang-sorang je, entah macam ana otak tu pikir bukan-bukan lak, adakah pakcik tu kesorangan sekarang nih? Bahagiakah beliau masa mudanya dulu?

Entah rr tak tau nape aku terfikir macam tu. Owg kata masa muda hanya sekali dan sekejab je, jika kita tak hargai, maka mungkin terlepaslah kita begitu sahaja tanpa sedar. Begitulah hari ini, dah 31hb March dah pun, sekejab aje masa berjalan tup tup nak masuk bulan 4 dah. Sedar tak sedar masa beranjak dan aku makin meningkat dewasa then akan jadi tua...

Aku tertanya adakah masa mudaku ini terisi? Paling syok ke? Paling meriah ke? Atau paling bahagia? Mungkin ya...atau tak taulah, bagi aku,aku tetap bersyukur dengan apa yg tuhan telah kurniakan pada aku. Sama ada sikit atau banyak.

Misi aku kini adalah mahu jadi yang terbaik di depan sana, serta sentiasa gembira melalui hari. Aku tak suka bersedih sbb sedih ini bagai memberi penyakit buat aku.

Masa muda ni lah aku mahu berjalan melihat tempat orang, mengenal dunia, mengenal manusia yg pelbagai nih serta gembira walau d'mana aku berada. Aku mahu hargai masa muda ku dengan menda-menda yang aku mahu dan mengembirakan aku.

Harap semua begitu, sape mahu hari yg berlalu ini sia-sia? Tiada gembira dan penuh duka? Tak mahu kan?! Maka senyumlah kita, tabahlah kita dan tenang menghadapi hari mendatang.

Aminn...semoga segalanya baik-baik aje...

11 comment(s):

achik ezam said...

i am forever young......

flyz said...

Ezam: ko mmg! Ha..ha..

::FAIZ FARISH:: said...

i want forever uoung

encikReza said...

aper erti muda
kalau tetap sebenarnya tua!

flyz said...

Reza: ha..ha...mmg rr tua tp kalau sentiasa positv mesti awet muda, tua bukan pada wajah itu yg owg nak kan? :P

eman said...

ehmm..tul gak... kekadang terpikir gk mase muda sknk ni dpt ka jd mase muda terbek supaya t time tua xnyesal... sbb uh time muda ni enjoy2... nikmati hidup bujang..dh tua br kawin...hahaha

flyz said...

Kahwin tu satu hal...namun yg penting hargailah masa yg ada, ingat tuhan juga dan jgn lupa daratan dh rr...

i'm shin... i'm inesen said...

takot ar nak pk masa tua.. even i dont want too look very old and weak.. scary *nanges

flyz said...

Ala...shin mmg nmpak muda pun,angka buka segala-galanyer.. :p

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

melayang kesini dari minda khaifaiz...folo blog ini..

semoga tuan belog muda2 selalu ya :-)

encikReza said...

agree!