Sunday, March 27, 2011

Sejarah Power Rangers


Cerita yg dah mempunyai pelbagai sequel nih rasanya dah stop kot tayangannya. Tapi kesannya masih melekat d'hati aku hingga kini. Owg kata yang dulu lagi kaw auranya berbanding yang terkini.

Cakap pasal apa nih? Aku cakap pasal Power Rangers lol...hu..hu..masih segar diingatan lagi, masa tu musim hujan, aku kat umah, umah aku masa tu banjir. Tengah syok-syok tarik selimut time Maghrib terbuka TV dan terlayan cerita nih. Masa tu aku baru darjah 3 kalau tak silap.

Masa tu aku mana terdedah ngn superhero sangat, so lepas tu terus obses ngn cerita nih. Selain cerita gaban serta suria perkasa hitam segala, nih antara cerita superhero yg masih semua owg ingat kan hingga kini?

Aku tak nak bercakap pasal Power Rangers sekarang ( sequel-sequel nyer ) sbb aku tak mengikutinya pun. Tapi nak bercerita pasal 1st Power Rangers dulu. Ingat lagi tajuk masa tu adalah Mighty Morphin Power Rangers, then tajuk tu d'ubah kat Malaysia atas sensitivity owg kat sini, jadi Power Rangers je.

Detail pasal history Power Rangers bole baca kat '' sini '' , rasanya aku tak perlu cerita sgt pun sbb mostly yg sebaya ngn aku masih segar lagi flow cerita nih.

Btw aku nak share ngn korang latest muka superhero 1st Power Rangers, mereka la perintis-perintis yg aku takleh lupa sehinggalah sequel-sequel seterusnya.





Mostly dah umur 40an dah sekarang kalau tak salah aku. Bangga dengan mereka sbb aku pernah membesar sekejab dengan mereka. Tetiba rindu sangat masa 1st apperance mereka kat TV dulu.

Kalau korang rajin korang tryla search kat tenet apa jadi ngn mereka sekarang. Mesti anak-anak mereka tak percaya yang bapak dan mak mereka sebenarnya superhero yang aku suka-suka sangat dulu. Specilly Red Rangers :p





1.) Jason ( Austin St John ) = Red Rangers

2.) Kimberly ( Amy Jo Johnson ) = Pink Rangers

3. ) Zack ( Walters Johns ) = Black Rangers

4. ) Trini ( Thuy Trang ) = Yellow Rangers

5. ) Tommy ( David Yost ) = Blue Rangers



14 comment(s):

CintaZulaikha said...

kihkihkihkih...akak pon suka power rangerss..dlu kini dan selamanya...kuikui

achik ezam said...

saya sukak smurfs aja...

syabab said...

whoa smpai sknk minat nk tgk.. aku suka sekuel power rangers xkisah r byk perubahan pun tp power rangers still best..hehe... tp yg paling awal kemunculan die lg best... btw kalo korg tgk yg jepun punya lagi menarik plus kelakar... kalo xsilap mmg power ranger di wat dlm versi jepun dulu an??? ehmm...

Anonymous said...

Kak Ika: Sama rr kiter :P

Ezam: Bagusla tu, jiwa muda katernyer. Skrg kan tgh tyg balik. layan pepuas... :p

Eman: Kita menpunyai pendapat yg sama :P

Joey said...

mana white rangers???..hahahaha

yang aku ingat paling controversi is Mask Man. Sebab ada orang kata time dorang bertukar jadi Mask Man tu dorang berbogel. Hahaha..x tau siapa yang nampak.


p/s Thanks melayan aku beli barang pagi tadi. :p

syabab said...

ye ka?? xdan r bro nk tgk.. sknk ni duk kolej... TV mmg xpenh tgk r... :P windu gler nk tgk power ranger..haha.. sejak masuk U ni mmg Tv pun dh tersgt jarang tgk unless kalo lepak kedai kopi...hahhaa

syabab said...

tp kalo korg pasan an power rangers yg mula2... hanya yg warna pink ja pakai kostum ade skirt tp yg kuning x??npe e?hehe...

Anonymous said...

power ranger!


aku suka yang morphin je.

ewanthology said...

ok, nanti citer pasal gaban plak boleh? huhu

Unknown said...

haha... Yana layan dragon ball je.. ni pon dok tunggu bile dragon nak mula ni... haha..

Anonymous said...

Joey: Benar-benar mmg diaowg bogel, btw aku geram ngn ko nih, saje kan...bukan nak tegur bgtau...bukan rugi apa-apa pun...

Eman: tu rr, smpai skrg tertanya y yellow rangers xde skirt...?

Matahari: benar tu, yg awal2 mmg syokkk..

Delarocha: hu..hu.. bole3x..


Yana: Dragon ball pun one of my feveret gak...

Fie Omar said...

aku sangat layan power ranger first ni!~ yang sequel2 tu mmg x layan.. for me yg first ni yg terbaik!~ sanggup tunggu depan tv just nak tgk POWER RANGERS tuu!~

Aku suka RED RANGER gak!~ hehe

Fie Omar said...

aku sangat layan power ranger first ni!~ yang sequel2 tu mmg x layan.. for me yg first ni yg terbaik!~ sanggup tunggu depan tv just nak tgk POWER RANGERS tuu!~

Aku suka RED RANGER gak!~ hehe

Hans Hanis said...

hahahaha....
ko pun buat juga ekk
biasalah
peminat power rangers ramai
hahahaha