Sunday, March 20, 2011

Predator



Penah tgk Predator?

Antara muvie yg mencuak kan aku. Tak sangka terlayan kat TV3 kul 12.30am tadi. Cerita dah lama since aku muda-muda dulu. Sekarang cerita nih dah ada sequel segala.

1st time tgk cerita nih mmg cuak, mengigil takut,maklumlah alien macam nih mana penah jumpa agi. Bila part Predator tu wat scanning mmg mengujakan, bunyi agak menakutkan. Sampai skrg tergiang kat telinga. Darah dia pun unik.

Tak yahla..aku perkenalkan detail cerita nih sbb suma dah tau. Tak perlu sinopsis,tak perlu lakon balik, tak perlu tu dan tak perlu nih. Sape yg kata tak tau mmg saje kan?...

Family aku siap ada copy lagi cerita nih, berulang-ulang kali tgk tanpa jemu. Suspen takut cuak tetap d'rasa walau dah berulang kali tgk.

Last sequel hari tu macam tak best plak, siap cerita kat planet lain lagi. Namun predator dah jadi legend kot dengan 1st appearance arnold susah nak eja tu. But sequel nyer yg ke-4 tak silap aku,tajuknya Alien VS Predator tu,predator dh jadi team baik lak.

Pepun nih antara cerita aksi yang aku rasa best gilaks dan cuak bangat setakat nih. Walau 1st Predator nih release kira-kira 20 tahun yg lalu, namun rasa aku aksi-aksinyer tetap owg Melayu skrg takleh challenge agi. Hu..hu..belajar plahan2 kot.

3 comment(s):

CintaZulaikha said...

sumer perkara pon org melayu ena blaja plahan2..nak memolow tak ttu pasai, nti takot jadi citer hayam plak..huuh..

D i n said...

woho smalam tak sangka ada predator...wahaha layan2

bukankosong said...

Kak Ika: Tau xpe...yg penting crita nih release 3 thn pah sy dilahirkan...tp tetap superb nyer pengolahan cerita.

Din: Layanzzz...