Wednesday, January 12, 2011

ABP' 2010



Pelakon Filem Wanita Popular

Diana Danielle
Lisa Surihani
Liyana Jasmay
Maya Karin
Scha Alyahya.


Pelakon Filem Lelaki Popular

Aaron Aziz
Bront Palarae
Remy Ishak
Shaheizy Sam
Syamsul Yusof.


Artis Komedi Wanita Popular

Didie Alias
Kenchana Dewi
Noorkhiriah
Raja Azura
Sharifah Shahirah.


Artis Komedi Lelaki Popular

Along
Angah
Johan
Nabil
Zizan


Artis Baru Wanita Popular

Adira
Ana Raffali
Mizz Nina
Nurul Elfira Roy
Nur Syuhaidah @ Dottie.


Artis Baru Lelaki Popular
Daus
Maulana
Shahir
Sharnaaz Ahmad
Shahz Jazle.


Pelakon TV Wanita Popular
Fasha Sandha
Lisa Surihani
Noorkhiriah
Scha Alyahya
Tiz Zaqyah.


Pelakon TV Lelaki Popular

Aaron Aziz
Ady Putra
Fizz Fairus
Remy Ishak
Shaheizy Sam.


Penyanyi Nasyid Popular
Hijjaz
In Team
Mirwana
Rabbani
Raihan.


Artis Duo/Berkumpulan Popular

Ana Raffali/Sohaimi Mior Hassan/Altimet
Azlan & The Typewriter
Bunkface
Meet Uncle Hussain
6ixth Sense.


Penyanyi Wanita Popular
Adira
Ana Raffali
Alyah
Stacy
Yuna


Penyanyi Lelaki Popular

Aizat
Anuar Zain
Black
Faizal Tahir
Shahir.


Pengacara TV Lelaki Popular

Ally Iskandar
Awal Ashaari
Aznil Nawawi
Jimmy Shanley
Zizan.



Aku update blog agi...kemaruk katanya,chewaaahhh...

Sementara mood ada nih,so sila silakan...BTW meh review top 5 each katogori utk Anugerah Bintang Popular 2010.

Untuk pelakon filem wanita popular, aku tak tau sape yg akan menang,susah predict beb, tp yg aku tau Maya Karin takkan menang sbb ada 4 owg tu. Lelaki plak,syazie kot! Tp suma actor tu bukan dalam perhatian aku langsung.Nape? sbb aku kureng layan crita melayu.Even Hantu Kak Limah yg owg kata best tu pun,aku kata tak best...sbb aku rasa manyak lawak jerk!Waaaa...

Artis Komedi wanita? Nookhiriah la! semestinya dia...aku suka dia, sbb dia belakon ke...berlawak ke...mmg spontan dan tak kaku...aku suka yg spontan dan bukannya buat-buat spt dlm hantu kak limah tuh (kutuk agi! ).He..he..artis komedi lelaki lak...Zizan rr, even pada tahun lepas pun aku rasa Zizan lagi layak beb! Nabil? suam suam air dah kot.

Artis Baru Wanita Popular...mak aih si Ana Raffali ada byk percalonan beb! nih salah satunya...suka gak,harap dia leh menang, baru leh tutup mulut owg yg kutuk dia tu.Kih..kih..Artis Baru lelaki lak, suma aku tak minat, malas nak teka...

Pelakon Tv wanita dan lelaki,semestinya Noorkhiriah d'hati.Yg lelaki plak...NO KOMEN...

Penyanyi nasyid,kategori nih dah suam suam kuku dah.Tak mcm dulu-dulu,tp aku rasa antara ramai-ramai sehingga rini Raihan adalah yg terbaik,Rabani aku tak minat sgt.Aku jatuh cinta kat Raihan sbb album nasyid yg pertama mereka itu.

Artis duo berkumpulan...aku nak sgt group yg ada nama Ana Raffalli tu menang.He..he..nak je? Lain, biar rr pengundi tentukan.

Kategori nih! Paling aku nk review...kategori penyanyi wanita popular, kategori yg berzaman-zaman dulu hingga 2009 mmg milik Ct, tanpa digugat walau sekali. Kini aku rasa manisnya dah kurang sbb dia dah xde...tp xpe bg chance artis lain lak, tp CT keluar ABP tepat pada masanya.Dia keluar pada masa dia gemilang dan kemuncak, bijak bijak...apepun aku rindu kn mu, mintak-mintak CT wat persembahan nnti...semegah persmbahan masa kat AJL haritu.

Penyanyi lelaki? bgla kat Anuar Zain, sian kat sorang mmber aku nih...dia selalu gaduh ngn aku sbb artis pujaan dia nih jarang menang ABP. Paling penting Mawi xde...kih...kih..mmg mamat tu dah jatuh sgt-sgt.

Kategori lain...malas dah den nak ulassss...

Aku tetap akan layan ABP walau tanpa CT ( walau owg kata tak macho rr minat CT) aku pedulik pe beb, dia lah satu-satunya artis yg tak lupa daratan,yg jenis humble dan tak mudah melatah jika d'landa dugaan dlm dunia seni nih.Sbb tu aku salute kat dia...

Wat review paling awal rasanya setakat nih? Tul ka?

Walau jugak...buat review...undinyer..setakat nih belum dan tak penah agi...hu..hu..

5 comment(s):

@reltzsensei said...

katogari artis plg cute xde ek??hik3..

Anonymous said...

Areil: budget ko la tu ekk... :)

Sofi Zainuddin said...

suke sangat sebab Mr M x de dlm senarai hahah

Joey said...

Bila ek anugerah ni?

Kalau dalam hujung bulan satu atau awal bulan 2, aku rasa ana raffali ni yang jadi bintang popular

biasa siapa2 yang hangat2 hot fm dekat2 abp ni pasti menang :)

Anonymous said...

entah rr Joey, try rr search cari.nnti ko bgtau aku ekk