Monday, January 3, 2011

Belajar sesuatu

Salam, tadi tertengok sebuah video masa menjengah kat blog Fiq, video nih...




Seriusly aku cakap aku tersangat terkejut...cuak pun ada, aku tak bole komen lebih-lebih beb nnti jadi menda lain lak. Cuma aku bole belajar sesuatu kat sini....


1.) Berhati-hatilah bila berkata-kata,sbb kan terlajak perahu bole d'undur tp kalau terlajak kata nilah padahnya.Nyesal pun tak guna.

2.) Budi bahasa tu penting, Islam sendiri pun mengajar kita supaya bersikap baik sesama kita mahupun sesiapa.

3.) Fikir dulu sebelum buat sesuatu jangan nanti termakan diri sendiri.

4.) Marah itu syaitan.

5.) Kalau nak selesaikan sesuatu pun guna akal bukan guna kepala lutut.

6.) That's why arak itu diharamkan dalam Islam.

Nampak gaya isu nih macam akan bertambah besar...tak taulah pahni pe jadi,mintak-mintak takde apa yg tak baik.Harap Malaysia kekal aman. InsyaAllah

7 comment(s):

misSbLurRy said...

no comment juga.....
pandai2 lah tanggung.....

Azmer Lias said...

wow...
macam susah nk percaya..adehhh
=.="

Anonymous said...

missblury: Tu rr, napela smpai bole jd cam ni.

Azmer: Pasrah je...

Unknown said...

sometimes, tak suma perkara org boleh maafkan.. jagalah lidah anda..bukan penulis tapi utk semua.. heehehehe..

Anonymous said...

shah: betul-betul,sbb lidahla kadang2 badan binasa.

Azam Shah said...

adess.
mind ur words. :P

Mrs Nurul said...

WEHH NAPE WEH..? ADOII AKU TAK PLAY VIDEO TU..MAGRIB2 NI HEHE..

CHECK ENTRI MANTAP
# QQ RINGS DONUT !#
# JAYA JUSCO BARU, MAHKOTA CHERAS#
# FAILED PARKING KERETA#
# NUFFNANG BUAT BLOG LEMBAP#
#AWEK KHAIRUL FAHMI KENA SERANG#