Friday, January 28, 2011

Pancit agi?! Cilako!!!



Kul 5.37pm,rini cuti dan dah hampir 1 hari pun. Pe yang berlaku?

Bangun kul 11am, bersenang lenang sambil melayan blog dan FB, rendam baju then dengan tak mandinya gi rawat motor aku yg pancit tu. Balik pahtu still layan blog sambil berblogwalking.

Kemudian after mandi(lewat yer mandi),siap-siap utk gi bank (bank in duit mak ayah), simpan duit kat CIMB,isi minyak moto then pahtu gi Wangsa Walk utk settlekan bil maxis dan broadband plak.

Balik aje singgah kedai jual goreng pisang sbb lapar, malas nak cari nasi. Lepas beli terus nak balik umah , masa dah nak sampai aku terperasan tayar moto aku, kempis agi?! Tayar belakang lak tu! Pancit lagi! Cilako!!!!Tempat sama wei!!! meradang aku.

Macam ana bole jadi mcm nih? aku sumpah seranah sowang-sowang. Tau tadi aku tak tukar tiub kalau jd mcm nih, malas nk biar aku terus gi bengkel moto,lain tempat ok malas gi tempat yg sama,wat malu je. Check-check upanyer ada paku kat tayar...baru terpijak kot.Cisssss!!!!Kawasan umah aku byk paku!

Nasib baik murah dr kedai tadi...balik ngan agak kemarahan, kemudian layan TV,makan-makan keropok lekor dan jejemput yg aku beli kat kedai td.Kekenyangannn...

Ini je yg berlaku wat masa skrg...

Yg penting berbloging agi!

6 comment(s):

ewanthology said...

nak moto baru ler tu..huhu

Anonymous said...

ala..tayar je yg pancit,moto ok la.

aiman farhan said...

Hoho ! Itu maknanya.. motor tu suruh cari waris baru.. die dh tak lama lagi.. cri yang sasa sikit.. 1000cc ke.. 2000cc ke.. hehe.. :D kene 6 paku pon relax je.. hoho.. :D

CintaZulaikha said...

dia surh tukar moto baru tuh, cayolah...

Anonymous said...

aiman & Ika: ngah menyimpan nihh,xdenyer beli moto br

amry said...

motor kalau buat hal memang tak senang duduk ler....hehehe....pakai tubeless la bro