Thursday, January 20, 2011

Motivasi dan melancong...

*Ngah BZ pack katanyer...

Salam...

Dulu masa zaman muda-muda dulu aku suka sgt ikut owg, kalau owg berjaya c,kit mulala aku nak korek rahsia dia, then follow cara dia (masa nih time study), tp aku tak berjaya sbb cara itu mmg tak suit ngn aku.

Then bila besar sikit,aku mula compare diri ngn owg-owg berjaya lain, nak sgt ikut jejak langkah dia maka mulala follow step tu step nih. Tapi gagal juga sbb aku tak mampu follow sbb itu bukan kelebihan aku.

Namun sekarang bila matang, baru aku sedar bahawa saya adalah saya sebenarnya. Mana mungkin aku bole jadi seperti dia, sbb dia diri dia,nasib dia dan usaha dia yg ikut kemampuan dia. Aku boleh buat tapi follow flow aku je. Stop compare diri sbb sometimes kita bole plan cara kita sendiri ikut kemampuan sendiri. Mungkin hasilnya jauh lebih baik dr dia.

Jika aku compare ngn dia maka hasil mahu seiring ngn dia atau lebih dan bila tak berjaya, DOWN!!! sorang-sorang jatuh dan kadang jatuh terus. Lagi sakit bila kita tgk dia sowang je yg berjaya.

Dalam hidup berusahala ikut kemampuan,rezeki ada d'mana-mana yg mana bole dicapai dengan usaha kita aje,sbb kalau tak berusaha mana bole berjaya kan? Then bila berjaya dapat sesuatu rezeki tu, bersyukurlah pada DIA sbb itu rezeki yg dicurahkan DIA kepada kita. Stop compare sbb rezeki yg ditetapkan dan diterima adalah berlainan.Jika kita compare juga kita yg sakit sbb kita mungkin nak lebih,maka bersyukur aje dan usaha lagi smpai kamu berjaya.

Ini motivasi utk diri aku dan renungan buat pengunjung c,ni. Tiba-tiba dapat idea nih sbb terbaca blog seseowang. Hu..hu..jgn marah k,just share-share je.

Oh ya BTW tomorrow start gerak ke Singapore, everythng on planning.Excited bangat...1st time bercuti kuar MALAYSIA walau tak jauh sgt. Paling best seriusly aku 1st time naik flight ok! Ha..ha..jgn gelak!

10 comment(s):

Xtreme_O2 said...

setuju ngn blog tu... jgn sesekali bandingkan diri dengan org lain sbb akhirnya akan menyakitkan diri juga. penah alami situasi yg sama gak.

nak ikot!!! :"(

Njoy ur holiday & hv a safe trip!
1st time naik flight erk? mesti excited bangat tu!
tp short distance masih ok lg kot! klu long distance berjam-jam mmg membosankan! huhu

Jangan lupa souvenir kita ya! haha

Anonymous said...

ha..ha..owaitttt!

Xtreme_O2 said...

Jangan lupa ambik pic byk2 k! Nak tgk t!

Jadi blog update akan diberhentikan sementara?

Anonymous said...

bw laptop...mungkin update...

Xtreme_O2 said...

ok... waiting for ur update status!
upload pic ckit2 k!nk yg ada orgnya bukan permandangan jer tau! haha

LURZAN TAZA LIMAJ said...

yeayyyy... kirim souvenir ye ;-)

Joey said...

Eh..was it mine that you read?

Anyway, enjoy in Singapore ;)

Anonymous said...

Joey: ha..ha...entahh

achik ezam said...

kejayaaan bukanlah satu destinasi tapi merupakan perjalanan untuk kita berusaha lebih lagi

selamat melancong :)

Anonymous said...

Ezam:benar sama sekali...hu..hu..siap komen kat FB agi ya...