Tuesday, January 11, 2011

baik,konflik,gaduh,masam muka,kekok dan belajar



Tetiba aku naik marah td,gara-gara terlayan realiti Tv si Paris Hilton yg nak cari kawan baik dia kat 8TV.Aku bengang sbb ada perempuan tu drama sgt, asalnya mereka bergurau saja nak kenakan lelaki tu tp tiba-tiba lelaki tu naik marah rr sbb barang dia diusik. Bukan menyokong lelaki tu cuma bengang nape pompuan tu tiba-tiba nak menjerit marah plak,guna kata-kata kesat lak tu. Lelaki tu tunjuk bengang gak tp takde rr sebut perkataan bukan-bukan, siap pompuan tu nak buang barang lelaki tu agi.What the heck! Sangat-sangat drama,actually aku benci ngn owg owg yg drama lebih nih.

Hu..hu..cuma kesian kat mamat tu kemudian tersisih sbb xde sape sokong dia lak,then suma owg tak suka dia. Padahal sebelum nih ok je.

Kat sini aku cuba nak bagitau sangat penat dan tension jika kita ada konflik atau bergaduh ngn owg specially ngn member-member baik.Aku dah berbelas kali lalui ini dan aku tersangat tak suka jika ia berulang balik. Sebab tu skrg aku cuba berhati-hati dan kalau boleh mengalah utk elak dari timbul keadaan tak best.

Aku tak suka if aku rapat ngn mereka tiba-tiba bergaduh lak,specially pasal perkara yg kecik.Aku nih jenis mudah rapat ngn owg dan owg lain plak senang rapat dan suka ngn aku(up jab,he..he..) Tapi paling tak best bila dah rapat-rapat tu time tergaduh tuhan je yg tahu bertapa tak bestnya.

Kelemahan aku, jika aku gaduh ngn owg aku plak yg terfikir-fikir lebih. Aku mesti mula rasa kekok dan mulala aku wat macam-macam alasan utk tak nk jumpa,bertembung atau bertentang mata ngn owg tu.

Dalam hati rasa tak best sangat-sangat,tension pun ada. May be kadang-kadang bukan silap aku namun tetap aku lak yg terasa lebih,actually rasa dalam hati je tau.Kat luar aku tak tunjuk,ego aku leh tahan gak.Walau aku gaduh ngn dia dan aku rasa aku tak salah maka apa agi aku hukum rr dia ngn tak bercakap langsung.Berbulan-bulan ko tau sampai owg tu dtg cari aku mintak maap.He..he..kadang-kadang aku pikir aku nih sebenarnya kejam gak.

Maka sebab itu aku sehabis baik mengalah dan mengelakkan diri dari timbulnya konflik.Itu mungkin cerita zaman-zaman dulu kot.Kini bila dah umur matang nih,dah banyak berubah dan dah banyak belajar dari kesilapan.He..he...


Itu rr serba sedikit.

7 comment(s):

Mr.TN_SkY said...

ahaha..:-D cite ape nih? Paris hilton bestfriend ke?

Anonymous said...

Yup...aku terlupa plak tajuk dia apaa..

Joey said...

wakakaka...boring betul inchek R sampai tengok citer crappy neh..

Tapi kan, kadang2 kita ni tak boleh lari dari konflik, gaduh2.

Kalau bergaduh, aku suka minta maaf dulu. tak kira bersalah ker tidak. Tapi aku jarang bergaduh-gaduh neh.

Kalau boleh aku tak suka gaduh2, and this is why I moved out and live by myself.

p/s You wouldn't believe sapa yang si Paris ambik sebagai BFF. Akibat tak tahan tengok pergaduhan katanya :)

@reltzsensei said...

same r..ak ku sekali dh xbertegor..mampos smpi ble2 pon ak xkan tego..bkn ape rase cam dh kekok n segan..

::FAIZ:: said...

tak minat ar tgk crita tu

LURZAN TAZA LIMAJ said...

aku pun same, tp sstengah org mudah amik kesempatan di atas sikap friendly aku ni ;-(

Anonymous said...

mR mISTERI & Faiz: Tu rr,burin malam tuh,suma crita d'layannya

Areil: Actually berdosa lama tak tegur owg,aku tak bermaksud cuma kekok je nk tegur balik if lama tak tegur.

Zat: Biasala manusia zaman skrg nih,proceed jela ya...cuma berhati-hati je.