Monday, January 10, 2011

Ngumpat pasal AJL25



Oh my god! Serius beb lagu nih! Tak terlintas langsung lagu nih dlm kepala otak aku akan menang even kalau ada dalam list pun mungkin lagu yg terakhir atau mungkin tiada langsung dalam top 5 list aku...wow! Serius lagu nih menang ...mcm tak caya gilaksssss!!!

Apepun well done to her sbb superb lagu yg dihasilkan, dia bolot bersih beb! Buat sendiri tu. Dan for ur info dia adalah jiran pada bos aku yg wat aku rasa kegeraman tempoh hari tu, penahla jumpa dia, chumil tgk live,umah dia tak jauh je dari sini. Hu..hu..femes rr minah nih pah nih.

BTW suka gak sbb lagu Noktah Cinta menang vokal dan no.3 antara my feveret song tu.Hu..hu..

Pasal persembahan AJL? Oklaaaa...my luvly Ct pun wat persembahan ngn 3 buah lagu ngn penutup yg best katanya.Kelakarnya gak Ct bole lupa step menari ,termalu sekejab aku. Vokal dia mcm biasa mantap tapi mcm tak selantang dulu, aku pun ada dengar dia bgtau tak berapa sihat masa AJL nih. Oklaaa...

Oh ya nak komen c,kit pasal persembahan lain, overall okla, masing-masing cuba wat kelainan.Sampai aku tertunggu-tunggu katanya.Padahal...puk! alahai mcm tu je ke?He..he..apa2 jela.

Opening? Bagi aku biasa aje, tp lunak Fracies Capita(betul ke eja?) aku suka,sama aje mcm dulu.Nash pun, tapi paling suka dan enjoy masa M.Nasir nyanyi lagu Tanya sama itu Hud Hud, cam nak melompat sama rasa.But penari dia yg nyanyi kat tengah tu, tak perlula beb...

Dimulakan ngn lagu Yuna, bolela,vokal gempaks, tp ummph.. nyer xde. Kedian Tomok lak, pun biasa aje, tp vokal dia bagus...bole bawa ngn baik lagu Berlari nih sbb owg kata kalau silap haribulan sesak gak nk nyanyi lagu nih,sbb lagu nih mcm berlari-lari plak susunannya.

Pahtu Shahir, aduiyaiii mamat nih terlupa lirik dan sajak yg dikemundangkan Nasha menyarabutkan keadaan aje,mcm sesak ngn lagu. Sesuai bagi penampar kat beliau tu, persembahan pun flat aje walhal lagu nih bole di wow kan!Noktah cinta Hafiz, mantappp...vokal dia seriusly baik punyer,smooth je dia bawak, tak hancur rr,aku suka! sejibik cam kaset, persembahan nak ubah ke alam lain dan tukar baju serta kena tembak td tu pun menjadi.

Drama King, lagu nih unik dan catchy sesuai menang tempat ke-2 kot. Unik gak persembahan cuma wow xde.Vokal gabungan superb beb!Tak pecah, smooth dan sejibik cam dalam CD yg aku dengar. Ku Ada Kamu Adira mcm terkurang sesuatu lak, tak lantang Adira bawak,patut bole tarik tp setakat tu aje ke?klimaks tak kesampaian bg aku. Walau dia cantik giler mlm nih, masuk rr konsep 2 warna,tp xde wow!


A.P.I sama dengan Pelita katanya, lagu bagi aku catchy tapi penarik lagu nih xde.Orang kata xde aura kot.Persembahan biasa tp vokal kekorang bawak ngn baik tau.Best gaklaaaa...

Sofea Jane by Black,kecewa c,kit d'situ,antara feveret song aku,Black mcm tak sihat je bwk lagu nih,ada kurang gula sikit.Tak lantang dan lemak merdu.Tapi part tarik aku sukaaaaa....menda-menda kain dan penari kat belakang tu aku rasa tak perlu.Nyanyi sesowang sudehhhh!!!

Selamat Malam by Faizal Tahir,lagu siulan dan dambaaaannnnn aku nih! sedap Faizal Tahir bawak cuma aura dia mcm hilang sbb ada pelakon join,better kalau faizal bwk senyap2 nyanyi sowang-sowang dalam kegelapan malam dan beliau d'terangi lampu lagi ummmp!!!!.Feel hilang bila dia berjalan ke watak pelakon tapi lontaran vokal mu ku suka.

Extravaganza, adik Bunkface bawak katanya...chumil kan? Hilang punk korang...padan muka!...he..he..lagu dibawak ngn baik dan vokal ok cuma korang just nmpak comel aje mlm ini.

Hanyut by Faizal Tahir lakkk...ramai owg kata lagu nih lagi best dari lagu Selamat Malam, oh tidak!lagu Selamat Malam tetap menjadi pilihan aku, lagu Hanyut catchy rr but Selamat Malam tetap d'hati.Well done Faizal Tahir ngn persembahan jatuh dlm air tu.Unik rr dan lain kot , tapi jauh kat sudut hati aku atau kalau aku jadi juri malam AJL nih maybe aku pilih Noktah Cinta by Hafiz kot,sbb aku rasa dia lagi menjadi dan bererti.

Last lagu Mencari Konklusi by Noh Hujan...lagu nih part korus yg aku rasa catchy, bolela lagu nih jd penutup, sbb tajuknya sesuai ngn penutup suma lagu yg bertanding.Tapiiiiiiiiii kan?!...tak sesuai jadi penutup persembahan sbb muzik aje gempak! sedap! goreng baik punyer! tapi Noh nyanyi? aduhai...macam kurang kicap kau Noh? xde rasa...mcm tak kena ngn lagu yg garang segarang tuh, tergelam ko nyanyi ngn lagu yg berkumandang sedap tu.

Penutup? By 3 owg Diva, mula-mula aku tertanya nape Sharifah Aini plak yg wat persembahan, dia ada masuk AJL ka? Penah menang ka? Upa upanya TV3 nk tunjuk peredaran zaman lagu,perubahan lagu ikut zaman,baru aku perasan. Dia nyanyi sedap aje walau lagi sedap Ziana Zain nyanyi.Gemuruh aku dengar tepukan.

Ct plak...penutup yg aku tunggu-tunggu dan audiens lain tunggu, 3 lagu beb nyanyi...ada ko mampu? 3 lagu gah Ct...Irama Malaysia sangat. But Ct bawak bersahaja dan mcm kurang perencah sikit, step menari pun lupa, biasa aje dan kureng kelainan. But Vokal mung walau tak sihat tetap ayu plus baik punyer! Senyumanmu itula aura penariknya...mantain senyum sambil nyanyi.Ha...ha...siti siti ...

Kesimpulannya kat sini, lagu Tolong Ingatkan Aku telah mengingatkan suma owg bahawa lagu nih pun bertanding dan dia telah menang walau aku tau diluar sana suma owg tak chop pun lagu nih utk menang kan? He...he..aku rasa TV3 sebenarnya dah bagi hint masa tunjuk montaj iklan tuh...kan lagu nih mula-mula kuar, rupa-rupanya juara ya.Tak sangka kan? Apepun ini rezeki Ana Raffali , mungkin nih jalan untuk terus dia maju ke depan agi kat persada seni ni katanya. Suara ko lunak beb,aku suka dan lagu kau ada satu aku suka,lagu duet tu.Pe tajuk dia ekk? Korang apa ekk? Aku lupa tetiba lak...


: )

11 comment(s):

Joey said...

I agree Hafiz memang superb malam tadi. Ini jer yang aku tengok dari mula sampai abis persembahannya. Yang lain aku just alternate between Junior Masterchef ngan AJL.

Ana rafali? Kawan aku kata dulu dia skolah kat keramat. Sombong orangnya. Kata dialah. First time nampak masa kat Party EH 2009.

Anonymous said...

Bro misteri: actually tak kenal dia sgt,tp umah bos aku tul2 depan umah dia. Penah jumpa dia kat jusco masa dia shopping ngn mak ayah dia

Joey said...

aku tau dia memang asal keramat.

p/s hahahaha. bro misteri? takut la plak. Panggil aku Joey jer.

Anonymous said...

mmg misteri pn...hakikat beb...

Joey said...

hahahahaha. yer la. misterila sangat katanyer.

p/s tak bleh tido.

Anonymous said...

aku cuti besokkk..yehaaaa!!!

Joey said...

patutlaa... aku rasa sampai esok pagi pun aku tak tido. Almaklumlah dari pagi sampai petang bantai tido.

Mr.TN_SkY said...

congrats to her for da win..hee..seriosly unexpected..but i think..lirik dye cambesh jugak :-)

EIPUL said...

aku still suka hanyut, wakaka

ala, AJL skang ni konsep dia nak naikkan singer yang baru nak bertapak, sebab tu ana raffali menang, tapi ok gak lagu tu, relax je dengar

LURZAN TAZA LIMAJ said...

superb laaa n3 kau yeeayyyy

Anonymous said...

Mr Tn:kan..deserve

Epul: tak semestinya,apepun juri dah pilih yg terbaik i think

Zat:Superb ke?cuba ko baca entry owg lain,lg rr.