Wednesday, January 19, 2011

Kucing VS Anjing


Jumpa lagi! Ha..ha walau sebenarnya hari-hari je jumpa aku kat sini. So tadi aku bgn awal c,kit walau aku keje ptg rini. Rasa liat tp mengenangkan aku dah janji ngn my bos nak tlg dia kemas umah yg d'masuki pencuri tu(tgk entry semalam), so aku redha je kul 9.30 am tadi gerak gi umah dia.

Actually dia duk umah mak dia,maka aku kena tunggu jab sementara dia dtg ke umah miliknya. So berhentila aku tepi umah dia tu. Umah banglo beb,rasa syok plak bila tgk serounding umah-umah owg kaya nih, mulala pahtu aku berangan nak duk umah owg kaya nih.

Persekitaran pun cantik ok, ngn hiasan-hiasan pokok deco dan apatah lagi pokok-pokok semulajadi tumbuh menambah syok aku utk stay umah-umah mcm nih. Maklumla aku bukan berasal dari owg kaya-kaya maka impian utk nk duduk umah yg senang mcm ni mulala berkobar-kobar.

Kenala aku usaha lebih ya tak? plus kena rajin menyimpan dan moga suatu hari aku dapat miliki umah impian nih.

Masa tgh-tgh duk syok layan aganan tu, tetiba ada 2 ekor kucing samseng duk mengieow lawan sesama sendiri (bunyi kucing nak gaduh, korang tau kan bunyinya cam ana?). Rasa binggit plak telinga aku nih,ingat nak ambik selipar je baling. Tapi mengenangkan kwsan umah owg lupakan aje.

Tengah mereka duk bising-bising tu, 'auk! auk! (bunyi anjing)' dari pagar umah sebelah,nasib baik terkurung dalam pagar...terkejut aku!

Korang mesti ingat kucing tadi bertempiaran lari kan? Jawapannya TIDAK! bole plak dua-dua ekor tu wat bodo je siap lawan-lawan gaduh agi. Then tiba-tiba plak muncul kucing betina yg agak chumil entah dari mana siap-siap menggeliat,berguling manja agi kat sebelah pagar anjing menyalak td. Kalau jauh aku pahamla nih anjing tu dekat giler...bezanya anjing tu duk dalam pagar je k.Waaa...berani betul kucing-kucing nih.

Owg kata dulu-dulu kalau kucing jumpa anjing mesti lari kan? Kini tidak lagi ya!...siap main-main agi depan anjing yg duk c,buk menyalak tu. Nasib baik pagar umah tu berkunci kalau tak nahas kucing-kucing tu. Terhibur jab aku tgk drama 4 ekor binatang nih. Dua ekor kucing duk bergaduh nak rebut kucing betina miang tu plus anjing yg menyalak dek kerana bising kucing yg bergaduh tadi. Tergelak aku sekejab sehinggala bos aku sampai...hu..hu..macam-macam.

Ini saja kisah pagi ini. Chow!

3 comment(s):

NAZRUL AZAT said...

miaww.... ;-)

Xtreme_O2 said...

dunia skg ni dh berubah dh... x mcm dulu lg... ada juga anak kucing skg ni minum susu anjing... kucing dan anjing berkawan dh pada zaman moden ini... tiada persengketan antara mereka lg.

bukankosong said...

Tu rr...kucing ikut moden sama mcm manusia..he..he..