Monday, September 24, 2012

fasa seperti ini



ada yg tidak berpuas hati sebab apa yg diidam tidak tercapai

yelah, hidup kan? bukan semua menda boleh kita dapat



Facebook lah jadi mangsa tempat luahan hati

blog plak kebanyakkan org muda je, jarang aku jumpa uncle uncle menapak kat situ

tapi hati-hati kat FB wei, sbb ramai yg baca, karang tak pasal pasal plak kelemahan engkau terdedah



aku buat entry nih pun sbb ada a few kawan yg tak berpuas hati dengan company kerana jasa yg dicurahkan tidak setimpal dengan reward yg company bagi

apa yg dikehendaki mereka tak maula aku cakap kat sini

tak mau detail sangat, karang jadi isu plak



aku tau antara mereka nih, semua hebat-hebat belaka, time awal awal dulu, mereka lah jaguh

cepat sangat naik, perjalanan karier mereka mantap sehingga usia muda mereka dah miliki apa yg dikehendaki

tapi kena ingat, zaman skrg dah mula zaman persaingan, anak anak generasi baru dah mula celik mata

kalau terleka sikit terus stuck gagal



kadang juga sebab rezeki

kita berusaha macam mana pun, tapi kalau tuhan tak izinkan dulu kita mendapat kejayaan itu

maka ia memang bukan milik kita

ini memang hakikat hidup

namun jangan dikesali & menyalahkan takdir, anggaplah belum masa & ada hikmah di sebalik semua itu

Allah swt dan tetapkan jalan cerita siap siap untuk kita



sesiapa akan melalui fasa ini, termasuk juga aku

maka cepat cepatlah kita bertapak kat dunia nyata

jangan diugut dengan kata-kata kesat kerana ketidak puasan hati ( memberontak )

ada juga yg mengugut mau meletakkan jawatan

berfikir dulu sebelum bertindak, di luar sana belum tentu lumayan menanti

aku rasa mana-mana company pun, pekerja pekerja akan tetap melalui fasa seperti ini

ye dak?



jangan mengalah, teruslah berjuang!


10 comment(s):

Liyaa Mf said...

Aku malas nak komen banyak pd org yg tak puas hati ngan apa yg company bagi tu. Sbb berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Mereka je yg tahu. Cuma kalau boleh bersyukur la & jangan merungut. Sbb kita tak tahu sebenarnya kita dah dapat jauh lebih banyak berbanding org yg tak dapat apa2 :)

Asrul "iLham" Sany said...

sylah bos, sylah kuli ~

Felly Sophia said...

Itu rezeki masing-masing. Mungkin belum waktunya.

Unknown said...

hehe..rezeki masing2

bukankosong said...

@Liyaa Mf tepat kali kata cik liyaa

bukankosong said...

@Asrul "iLham" Sany owg hebat mmg rrr

bukankosong said...

@Fel tulah Fel kann

bukankosong said...

@Syaifuddin Alias yup, rezeki masing2

dee said...

aku tak keje lagi. tapi, ada jugak la meluahkan tak puasan hati yang maha dahsyat, sampai aku dah ke fasa separuh terakhir untuk unfriend beliau.

sekian. :p

semoga bekerja dengan hati yang riang! :)

bukankosong said...

@dee agaknya itulah mediumnya ye

sabor jela