Wednesday, September 5, 2012

malang



kadang-kadang risau

rumah berkunci & ada ramai org pun boleh dimasuki pencuri

bagaimana mereka melakukan aku pun tak tau, apatah lagi bila mereka masuk tu semuanya seperti tertidur

semacam memakai ilmu pukau



ada yg kata pencuri itu berasal dari negara seberang & memakai ilmu batin

kes curi-curi,rompak, kena serang & ragut kat luar tu pun dah serial

ini plak boleh berlaku kat rumah yang sememangnya dianggap selamat,bertutup rapat plak tu



malang memang tak berbau,setiasalah berhati-hati

even kes curi nih aku pernah melaluinya sendiri

hilang motor baru sebulan setelah beli & rumah dipecah masuk serta hilang laptop sebijik

perasaan ketika itu hanya tuhan aje yang tahu

memang ralat & kecewa habis, kadang redha dengan rezeki yg diambil begitu shj

menganggap bukan rezeki kali ini



namun apapun berhati-hatilah

kita juga kadang tak sedar kita diperhatikan

zaman sekarang nih macam-macam, orang plak sanggup melakukan apa shj untuk mencari wang dengan cepat


12 comment(s):

Fel said...

Mereka yang pendek akal dan malas mengerah tulang yang akan berbuat begini.

aimi adilah said...

sabar lah ye.....

rezeki blh di cari....

Miss Fifi said...

kena hati-hati sekarang..
tapi bersabarlah,andai ditimpa musibah..
one word,HIKMAH ^^,

Asrul "iLham" Sany said...

nasib baik rumah sekarang jiran2 agak baik ~

Clumsy Boy said...

kena berserah pada Nya.

adam said...

Cube cari doa pendinding halang kecurian, ade. InsyaAllah selamat dari hal sebegini. Kita dah berusaha i.e kunci pintu sume dan tawakal lepas tu, insyaAllah selamat.

bukankosong said...

@Fel tul tu Fel

bukankosong said...

@aimi adilah insyaAllah

bukankosong said...

@Miss Fifi a ah, hikmah

bukankosong said...

@Asrul "iLham" Sanytu rr...sek baik

bukankosong said...

@Clumsy Boy bertawakal aje

bukankosong said...

@adam
tul tul...insyaAllah